Sat, 07 Jan

Lennik

Muziek in Biodanza - didactisch docent: Nadia Costa Robin

Muziek, met haar universele taal, is in staat om essentiële emoties te onthullen die soms ontoegankelijk voor ons lijken. Ze heeft de kracht om herstel en groei te integreren op motorisch, psychologisch en cognitief niveau. Nadia Costa Robin

De registratie voor deze activiteit is afgesloten.
Andere activiteiten bekijken
Muziek in Biodanza - didactisch docent: Nadia Costa Robin

Tijd en locatie

07 Jan 2023, 10:00 – 08 Jan 2023, 18:00

Lennik, Rosweg 54, 1750 Lennik, België

Over het evenement

De semantische  inhoud van een muziekstuk, haar ritme, haar melodie wekken de meest uiteenlopende emoties op en als we deze emoties dansen, worden zij vivencia. De eenheidsstructuur, muziek - beweging - vivencia, transformeert en versnelt het proces van organische en sociale integratie. Goede muziek raakt de bodem van de ziel om de zaden van vreugde, tederheid en passie die in ons sluimeren te doen ontwaken.

Biodanza is het (her)leren van de kunst van te leven.

Een kunst van harmonieën en contrapunten, van ritmische stiltes en allerlei melodieën, van interne structuur en prachtige overvloeiingen.

We horen niet altijd "muziek klinken" in Biodanza, maar er is geen Biodanza zonder muziek!

Wij werken aan de rehabilitatie van de muzikaliteit van het zijn, aan de herontdekking van het gevoel voor een fundamentele harmonie die een nieuw licht doet schijnen op de zin en de richting van ons leven.

Deze module spreekt tot ons over het mysterie dat de essentie vormt van onze identiteit: vibrerende en resonerende materie.

"Jij bent de enige noot

In de eeuwigheid van stilte

Jouw dans genereert

Een nieuw lied

Wie ben jij, jij die naar het meer loopt?"    Rolando Toro

Didactisch docent voor deze module: Nadia Costa Robin

Nadia woont in Zwitserland en komt oorspronkelijk uit Sao Paulo  (Brazilië). Nadia is in Biodanza aan de zijde van Rolando Toro  opgegroeid. Ze leidt al vele jaren een Biodanza school in Zwitserland.  Nadia heeft samen met Rolando de prachtige toepassingen ‘Biodanza met  engelen’ en ‘Biodanza en ouderen’ ontwikkeld.

Dit weekend zal ze ons vertellen over de betekenis van muziek en brengt ze deze wonderlijke materie  heel dichtbij: ze opent de poort om  in de vivencia het mysterie van muziek te ervaren.

De diverse betalings- en overnachtingsmogelijkheden vind je onderaan de contactpagina van deze website.

Dank om bij je inschrijving ook te vermelden op welke manier je (al dan niet) in Het Verblijf zal overnachten.

Hallo!

Het is even tijd voor pauze en meditatie. Vanaf maandag  9 januari beantwoord ik je mail weer.

Inschrijven voor de Biodanza  weekends in deze periode doe je door Franceska te mailen, ze staat je graag te woord: franceska.biodanza@outlook.com

Hartelijke groet, Inge

Vous trouverez les différentes options de paiement et d'hébergement en bas de la page de contact de ce site.

Lors de votre inscription, veuillez également mentionner de quelle manière vous passerez (ou non) la nuit à Het Verblijf.

Si vous avez des questions supplémentaires, merci de nous contacter par mail: inge@vlaamsebiodanzaschool.be

You will find the various payment and accommodation options at the bottom of the contact page of this website.

When registering, please also mention in what way you will (or will not) spend the night in Het Verblijf.

If you have any further questions, please contact us by e-mail: inge@vlaamsebiodanzaschool.be