Fri, 25 Nov

Lennik

Seminar I - cyclus II: Neurofysiologsiche fundamenten van Biodanza - didactisch docent: Dr Cordula Bruch

Vandaag kunnen we veel van de ideeën en suggesties van Rolando Toro wetenschappelijk verklaren. Op deze manier worden wij veiliger, duidelijker en diepgaander in ons werk met Biodanza. Dit seminar is een doorgaande opleiding en een erkende uitbreiding door de IBF: Biodanza en Neurowetenschap.

De registratie voor deze activiteit is afgesloten.
Andere activiteiten bekijken
Seminar I - cyclus II: Neurofysiologsiche fundamenten van Biodanza - didactisch docent:  Dr Cordula Bruch

Tijd en locatie

25 Nov 2022, 20:00 – 27 Nov 2022, 18:00

Lennik, Rosweg 54, 1750 Lennik, België

Over het evenement

Biodanza en Neurowetenschap - Erkende IBF- uitbreiding

Wat is neurowetenschap en waarom houden wij ons er als Biodanza faciliators mee bezig?

Hoe kan onze kennis ervan onze vivencia verbeteren?

De neurowetenschappen  beschrijven de structuur en het funtcioneren van het zenuwstelsel vanuit biologisch, fysiologisch en psychologisch oogpunt.

Hier speelt het hersenonderzoek een bijzondere rol, een gebied met snelle en zeer interessante ontdekkingen.

De onderzoeksresultaten, vooral van de laatste jaren, geven ons een veel beter inzicht in onszelf. Ze tonen ons ook boeiende verklaringen voor de werkingsmechanismen van Biodanza.

" Ingebed in vivencias, leer je interessante dingen over:

- structuur en functie van de hersenen, met name de hersenschors en het limbisch systeem

- de werking van de belangrijkste neurotransmitters

- de rol van spiegelneuronen

- het autonome zenuwstelsel en de Polyvagal theorie

- het neurofysiologische belang van contact en aanraking,

- de neurofysiologische effecten van muziek en dans

- de beweging vanuit neurofysiologisch oogpunt

en dit alles in relatie tot de Biodanza curve en de vivencia.

Dat is boeiend én heel leuk! Ik kijk er naar uit je te ontmoeten!"

Dr Cordula Bruch

Bij deze IBF erkende uitbreiding is een Nederlandstalig boekje inbegrepen.

Dans cette extension IBF il y a un livret inclus. This IBF extension includes a booklet.

De diverse betalings- en overnachtingsmogelijkheden vind je onderaan de contactpagina van deze website.

Dank om bij je inschrijving ook te vermelden op welke manier je (al dan niet) in Het Verblijf zal overnachten.

Vous trouverez les différentes options de paiement et d'hébergement en bas de la page de contact de ce site.

Lors de votre inscription, veuillez également mentionner de quelle manière vous passerez (ou non) la nuit à Het Verblijf.

Si vous avez des questions supplémentaires, merci de nous contacter par mail: inge@vlaamsebiodanzaschool.be

You will find the various payment and accommodation options at the bottom of the contact page of this website.

When registering, please also mention in what way you will (or will not) spend the night in Het Verblijf.

If you have any further questions, please contact us by e-mail: inge@vlaamsebiodanzaschool.be